Tábor 2024: Termíny, přihlášky, brigády…

Dobrý den, rodiče,

Tento článek obsahuje několik důležitých informací, které se týkají letošního tábora (nejen přímo jeho, ale i přihlášek, ceny a předtáborových brigád), jenž budeme už druhý rok mít na novém tábořišti u Nestrašovic. Čtěte prosím pozorně a v případě nejasností se neváhejte ptát (nabízí se mail, soukromá nebo skupinová konverzace na WhatsAppu nebo osobně po některé z akcí). Je to poněkud delší čtení, ale chceme v něm postihnout srozumitelně všechny aspekty tábora a jeho příprav.

Důležité termíny

  • od 20. února: rozdávání přihlášek i ostatních táborových dokumentů
  • do 30. března: odevzdání přihlášky (ideálně na některé z únorových nebo březnových schůzek)
  • 6. a 7. dubna: 1. a 2. den brigád
  • 20. a 21. dubna: 3. a 4. den brigád
  • do 20. května: uhrazení poplatku
  • 14. – 16. června: minitábor (předběžně počítáme jen s účastí dětí, pokud by se některé práce nestíhaly, budeme rádi i za pomoc rodičů – upřesníme, až se to bude blížit)
  • do 20. června: uhrazení doplatku (týká se těch, kteří se nebudou účastnit brigád)
  • 21. července (neděle): 1. táborový den spojený s přesunem táborových věcí z klubovny a stavbou tábořiště (nutná pomoc rodičů)
  • 27. července (sobota): odjezd mladších táborníků, kteří se účastní jen jednoho týdne
  • 1. srpna (čtvrtek): bourání tábořiště (nutná pomoc rodičů), po kterém děti s vedením vyrazí na třídenní puťák
  • 3. srpna (sobota): konec tábora (čas a místo upřesníme později)

Táborové dokumenty

Každé dítě obdrží na některé z únorových schůzek několik dokumentů, které je potřeba vyplnit a bez jejichž odevzdání se dítě nemůže tábora účastnit.

  • Přihláška na tábor kmene Mohawk nebo Přihláška na tábor kmene Mohawk (týden) – to je oficiální přihláška na tábor, kterou je potřeba vyplněnou odevzdat do konce března. Obsahuje i informace o ceně tábora nebo storno podmínkách (klidně si ji před odevzdáním vyfoťte). Na jejím konci pak prosíme o předběžné vyplnění vaší účasti na brigádách.
  • Potvrzení o bezinfekčnosti – potřeba odevzdat na začátku tábora s datem prvního táborového dne (21. července 2024).
  • Souhlas s ošetřením dítěte.
  • Posudek lékaře o zdravotní způsobilosti k účasti dítěte na dětském táboře – platí dva roky, takže můžete použít ten, který máte z minulého tábora nebo jakýkoliv jiných akcí, kde se používá.
  • Průkaz zdravotní pojišťovny nebo jeho kopie.
  • Očkovací průkaz nebo jeho kopie.

Předtáborové brigády

Minulý rok jsme s pomocí mnoha z vás postavili nové tábořiště, a proto máme letos výrazně méně práce. Nicméně ne vše se loni stihlo dodělat a také jsou práce, které je potřeba udělat před táborem každý rok, takže i letos nás několik předtáborových brigád čeká. 

Termíny brigád jsme na radě domluvili už v lednu a už je najdete i v kalendáři. Termíny jsou: 6. a 7. dubna a 20. a 21. dubna. 14.-16. června nás pak čeká minitábor (víkend na tábořišti probíhající jako příprava na tábor), který je v první řadě určen dětem a pomoc rodičů uvítáme až podle toho, v jaké fázi budou přípravy.

Už v přihlášce se ptáme, jakých brigád a v jakém počtu se plánujete zúčastnit. Není to přímo závazné, ale preferujeme už dopředu vědět, kolik zhruba nás na které brigádě bude. Když se bude brigáda blížit, začneme domlouvat a ověřovat konkrétní počty účastníků, které potřebujeme vědět kvůli rozvržení práce. Věříme, že se povede síly rozložit tak, abychom zajistili všechny brigády a množství práce zhruba odpovídalo počtu účastníků.

Jak jsme už zmínili, očekáváme, že za každé dítě se bude alespoň jeden rodič účastnit alespoň jedné brigády. To dítěti zároveň zajistí snížení ceny tábora o 1 000 Kč. Ale samozřejmě budeme rádi i za účast na vícero brigádách a předem za ni děkujeme. Není problém se brigády účastnit jako celá rodina (třeba i s mladšími dětmi), ale aby došlo ke snížení poplatku, požadujeme opravdu aktivní účast jednoho rodiče (ideálně tatínka) po celý den.

Brigády jsou vždy oba dny víkendu s tím, že ráno je sraz u klubovny nebo přímo na tábořišti (podle potřeb účastníků a okolností) a večer se končí okolo páté hodiny (s ohledem na počasí a množství práce). Po úklidu se postupně přesouváme zpátky domů. Pokud bude někdo chtít, je možné na tábořišti přespat na druhý den brigády.

Počítáme, že členové kmenové rady a klanu Černého jestřába se budou účastnit ideálně všech dnů brigády (jejich dopravení na tábořiště je možné zajistit). U ostatních dětí také uvítáme jejich účast (práce se pro ně také najde a alespoň budou mít možnost se na přípravě tábora také podílet), ale jen s jejich rodiči. Tím, že je to pracovní akce, nejsme pro ně schopni zajistit dostatečný program ani se o ně během dne ve větší míře starat. U mohawských dětí (a jejich rodičů), které na tábor letos nejedou, počítáme, že se některé z brigád zúčastní, protože se jedná i o budování do příštích let, ne jen na letošní tábor.

S sebou se hodí pracovní oblečení, obuv a rukavice (pokud bude po dešti, klidně holínky), pokrývka hlavy, případně základní nářadí. Co se týče jídla, většinou vaříme nějaký společný oběd, svačiny si každý zajišťuje dle svého. Voda bude k dispozici, ale je lepší mít vlastní. Vždy bereme nějaké věci a nářadí z klubovny, ale budeme rádi, pokud mohou něco zapůjčit rodiče – řeší se před brigádou podle toho, co je potřeba.

Samotný tábor

Tábor bude začínat v neděli 21. července, kdy se v 9 hodin sejdeme u klubovny. Tam proběhne odevzdání dokumentace a zabalení společných věcí, které budou již v klubovně připraveny, a postupný přesun na tábořiště (pokud je pro někoho cesta do Příbrami nevýhodná, bude možné jet přímo na tábořiště). Stejně jako minulý rok, i letos bude potřebná aktivní účast rodičů na stavbě tábora během prvního dne. Na brigádách sice spoustu věcí připravíme, ale přímo v neděli bude potřeba: postavit všechna týpí (nejde jen o samotný stan, ale i udělání liningu, přinesení postelí a podlážek a udělání ohniště), vybavit kuchyň, nářaďák a ošetřovnu, vařit oběd, chystat dřevo, zprovoznit latríny… Proto očekáváme, že za každé dítě se bude účastnit alespoň jeden rodič, který se zapojí do budování tábora. Vloni jsme tak během několika hodin práce zvládli postavit většinu toho, co bylo potřeba, a věříme, že stejně to bude i letos.

Od pondělí pojede klasický program (případně budeme dodělávat nějaké menší věci, které se nestihli první den). V sobotu 27. července odjedou menší děti. Z vážných důvodů jsme se ale rozhodli upravit konec letošního tábora a tábořiště budeme bourat už ve čtvrtek 1. srpna. Už ráno začneme balit a po vyschnutí bourat stany s tím, že příjezd rodičů je naplánovaný na 16 hodin. Víme, že je to pracovní den, přesto prosíme, aby přijel každý, kdo bude moct. Bude potřeba tábořiště uvést do takového stavu, ve kterém ho budeme moct opustit. Samotář společně s rodiči potom odvezou společné věci a věci táborníků (vyjma batohů) do Příbrami a táborníci ještě vyrazí na dvoudenní putování, které zakončí v sobotu odpoledne v Příbrami (přesný čas a místo upřesníme).

Pár vět závěrem 

Nezdá se to být tak dávno, co jsme plánovali, stavěli a uskutečnili loňský tábor, přesto už řešíme ten letošní. Věříme, že chápete, že bez vás, rodičů, ho nezvládneme vybudovat, a vezmete brigády i stavěcí a bourací táborový den vážně. Odměnou pro vás snad budou zážitky vašich dětí, pro které se opět pokusíme udělat zajímavý a zážitky a zábavou nabytý tábor.

Za pomoc, rady i návrhy ohledně budování tábora předem děkujeme.

Náčelnictvo

Komentáře