Uzlařská regata 2023

1. – 3. prosince 2023, Kolín

Pozn.: regata je závod v uzlování a cílem je v co nejrychlejším čase a ve správném pořadí uvázat šest základních uzlů. Regat se po republice koná každý rok několik, my jsme se už podruhé zúčastnili té v Kolíně, kteoru pravidelně pořádá tamní T. K. Průzkumník (https://www.pruzkumnik.cz/).

Sraz byl v pátek 1. prosince v 15.45 na vlakovém nádraží v Příbrami. Sešli jsme se v počtu deseti dětí a tří vedoucích. A v 16:08 jsme odjeli vlakem směr Kolín. Dohromady jsme jeli třemi vlaky, které navíc měli zpoždění, takže jsme do Kolína dorazili až k večeru. Cesta do klubovny oddílu Průzkumníci, ve které jsme byli ubytováni, byla dlouhá asi 1 km a když jsme dorazili, tak jsme si dali večeři. Poté následovala hygiena a mladší už šli spát. Starší ještě připravovali snídani a oběd na následující den a šli také spát.

Všichni jsme se začali probouzet okolo osmé hodiny a byla snídaně – chleba s vajíčkovou pomazánkou. A po snídani samozřejmě hygiena. Dopoledne jsme se rozdělili na dvě skupiny podle toho, jestli budeme soutěžit na regatě, nebo ne. Ta první ještě trénovala uzle, druhá hrála různé hry. V klubovně pak zůstalo pár mladších, kteří nešli na regatu. (Poznámka Imnu: během dne si děcka v klubovně stavěli bunkr, hráli jsme fotbálek a pár dalších her a asi půl hodinu jsme se koulovali a váleli ve sněhu u chaty.) My ostatní jsme šli na regatu, kde jsme se setkali se zábřežským spřáteleným oddílem Šavani. Regata měla několik kategorií – normální vázání na rychlost, vázání poslepu a týmová štafeta, ve které jsme se umístili na 3. místě. (Pozn.: kromě týmové štafety se pro Mohawky díky Špigy povedlo vybojovat 3. místo v kategorii 12-14 let. Úspěchů tak bylo o něco méně než vloni, ale i přesto si všichni mohawští uzlující závod užili a odnesli si vzpomínky z mezioddílového soupeření.)

Po regatě jsme společně se Šavany šli zpátky do klubovny. Napříč oběma oddíly jsme se rozdělili do několika skupin, ve kterých jsme pod vedením Samotáře a Icy hráli několik her. Následně byla večeře, ke které bylo rizoto. Po večeři se hrála rozšířená verze Městečka Palerma a po hygieně jsme šli spát.

V neděli jsme hned po snídani začali balit. K svačině jsme si dali ovoce a šli jsme doprovodit Šavany na nádraží. Když jsme se vrátili, dali jsme si oběd – ze soboty zbylé těstoviny a rizoto. Po obědě jsme už jen douklidili a odešli jsme na vlakové nádraží. Do Příbrami jsme dojeli okolo páté hodiny.